تغییرات بین VC++‎6 (ویژوال سی پلاس پلاس) و نسخه های جدید مانند 2008

از آنجایی که بسیاری از کاربران، از کتاب های فارسی یا منابع قدیمی کامپایلر ++Visual C شامل MFC , console , win32 و غیره استفاده می کنند، هنگام کار با نسخه های جدید مانند 2008/2005 با تغییراتی روبرو می شوند.

لذا تصمیم گرفته شد تا در این تاپیک لینک های مطالب توضیح داده شده قبلی را قرار دهیم تا کاربران تازه کار بتوانند به راحتی حتی با مطالعه کتاب های قدیمی، در جدیدترین نسخه visual ++C نیز همان کدها را بنویسند و از تغییرات آگاهی پیدا کنند.

1- تغییر در انتقال پنجره "جادوگر کلاس" در MFC / VC++‎6 به class view در نسخه های جدید
2- تعریف پیام ها (messages) و تعریف مجدد توابع مجازی (Override)
لینک موارد مورد بحث فوق
3- فارسی نویسی در دیالوگ های Visual C++‎/MFC، متغیرهای رشته ای (یونیکد)، EditBox و سایر کنترل ها
4- لینک اول: اجرای فایل اجرایی در کامپیوترهای دیگر، ساخت setup و نصب dll های مورد نیاز / dynamic linking
لینک دوم : لینک static کتابخانه های ++visual C و ایجاد یک فایل exe بدون نیازمندی به سایر dll ها static linking /
5- تبدیل char به CString در MFC
6- بروز خطا در رشته ها در نسخه های جدید، مانند LPSTR، char که باید به TCHARو LPTSTR تبدیل شوند. یا پیام خطا تبدیل به wchar_t :
لینک تاپیک اول با توضیحات کامل
لینک تاپیک دوم
7- UNICODE یا ASCII کامپایل شدن پروژه ها
( VC++‎6 پیش فرض در حالت ASCII و VC++‎2005/2008 در حالت UNICODE کامپایل می کند)
تذکر: مورد 6 و 7 فوق زمانی رخ می دهد که مثلا شما از کتاب ها و مقالات قدیمی استفاده می کنید و با کامپایل آن خطا برای رشته ها دریافت می کنید.
8- آموزش های محیط Visual C++‎2005/2008 و نحوه کار با debugger
9- تغییرات مورد نیاز در توابع کنسولی یا استاندارد ++C بعد از VC++‎6 ، مانند iostream.h
10 - عدم وجود MFC در نسخه غیر تجاری (express) نسخه های جدید کامپایلر

11- تبدیل رشته ها به اعداد و یا اعداد به رشته ها
لینک اول
لینک دوم
12 - ذخیره مسیر برای فایل ها، و کارکترهای \\ ، n\ و غیره
لینک اول
لینک دوم
13- معادل های gotoxy ، clrscr و مانند آن در ++Visual C
14- کم کردن حجم پروژه های ++visual C به منظور نگهداشت یا ارسال از اینترنت
15- کاربرد های ATL
16- تفاوت های بین MFC ، win32 و C++‎‎‎‎‎/CLI یابه قولی همان VC++‎‎‎‎‎‎.Net
17- مفهوم کد مستقل از پلتفرم (توضیحات پایه ای در مورد native و CLR)
18 - نحوه خواندن و نوشتن پورت سریال - COM port
کپوننت های قدیمی VB6 برای خواندن از پورت
19- کاربرد و نحوه عمل Precompiled Headers یا همان stdafx.h و تفاوت main و tmain
20- نحوه اعمال Visual Style ویندوزهای XP/vista/7 به برنامه ها یا به نوعی اعمال Skin یا theme ویندوز
21 - کار با رجیستری ویندوز در پروژه MFC
لینک اول
لینک دوم
22- نحوه رمز نگاری و رمز گشایی، الگوریتم های hash و غیره
23- data grid های پیشرفته برای ارتباط با پایگاه داده در C++‎‎‎ مانند Ultimate Grid

24- تغییر رنگ زمینه، تغییر رنگ کنترل ها و دیالوگ:
لینک 1
لینک 2
لینک 3
25 - ضبط و پخش صوت، کار با دستورات MCI
26- از بین بردن پرش تصویر در انیمیشن (flicker) - روش Off-Screen DC
27- تغییر اندازه فرم ها و کنترل ها با تغییر اندازه تصویر یا دیالوگ:
لینک 1
لینک 2
لینک 3
28- خواندن و نوشتن در فایل (اسکی و باینری)
29-نمایش عکس BMP در VC++‎‎ یا دریافت اطلاعات آن
لینک 1
لینک 2
30- کار با Ribbon و کنترل ها

منبع: barnamenevis.org

/ 0 نظر / 36 بازدید